Příběhy a zkušenosti mých klientů v online marketingu

Za ty léta, co podnikám v online světě, jsem zažil spousty různých situací a myslím si, že některé můžou být pro někoho zajímavé či poučné, tak je Vám zde předávám. 

GEPARD boots s.r.o. a první zkušenost s Facebookem.

S firmou GEPARD boot s.r.o. jsem začal spolupracovat na začátku roku 2020. Firma má funkční eshop již přes 15 let. Klient do té doby využíval pouze propagaci na Seznamu. Naše schůzka vznikla, protože klient chtěl rozšířit marketing na Google. 

  V průběhu našeho prvního setkání jsem se zmínil o možnosti propagaci na Facebooku. Když o marketingu na sociálních sítích klient slyšel poprvé, byl velmi skeptický, ale natolik zvědavý, že mi dal důvěru a mohl jsem vyzkoušet první kampaně. 

Rozhodli jsme se, že nebudeme propagovat katalogově  všechny produkty, ale že vybereme pár vyvolených a ty zacílíme na relevantní publikum.

Vpravo → Můžete vidět jeden z naších první reklamních příspěvků. Tyto elegantní dřeváky jsme zaměřili na ženy ve věku 40-60 let, které aktivně nakupují na internetu. 

Tento příspěvek sklidil veliký úspěch a co je důležité, přinesl spoustu konverzí.

Mimo tento úspěch jsem klientovi nastavil dynamický remarketing na Facebooku na košík. To znamená, že kdokoliv přišel na eshop cheetah.cz a přidal si zboží do košíku, ale nenakoupil, zobrazili jsme mu daný produkt na jeho facebookové zdi a vyzvali ho k dokončení nákupu. Tato kampaň drží průměrně PNO 3%.

 A tak firma GEPARD boot s.r.o. začala využívat reklamu na sociálních sítích. 

Aktuálně máme investice rozložene cca 50% do sociálních sítí 40% do Seznamu a 10% do Google (Na Google má klient velkou konkurenci a tak i drahý proklik za reklamu, není to pro nás dostatečně rentabilní)

 

Získání +100 nových zákazníku pomocí Facebooku

Facebook není jen o prodeji produktů, ale je to také skvělý nástroj pro získání nových zákazníků, když nabízím nějakou službu. Své o tom ví Taťána z psího salónu a lázně Art Třinec. S paní Taťánou jsme se sešli na popud toho, že měla v Třinci již rok otevřený nový podnik, ovšem 

i po roce neměla dost zákazníků. A tak jsme vytvořili reklamní kampaň formou reportáže, tak aby lidé v Třinci a okolí viděli, co všechno Taťána dělá. 

Abychom oslovili hlavně relevantní publikum, na konci videa jsme udělali soutěž. Úkol soutěže byl, poslat fotku svého mazlíčka do komentářů a výhra byla formou bahenní koupele pro vylosované zvířátko. 

Během 14 dní přišlo 313 komentářů v drtivé většině fotek psů. 

Nevyhlásili jsme nakonec 1 výherce, ale rovnou dva a abychom nepřišli o zbytek potencionálních zákazníků, kteří se nám zapojili do soutěže, darovali jsme všem účastníkům soutěže 10% slevu na všechny služby psího salónu 😉

Výzvy se nebojím.

Opravdu netradiční zkušenost mám s firmou INFRA HEAT s.r.o., kde pomáhám s marketingem na sociálních sítích. 

Vzhledem k tomu, že klient přišel do České Republiky s novým patentovaným produktem, který využívají domovní architekti a designeři do svých projektů, vznikla myšlenka cílově oslovit tuto skupinu lidí pomocí internetové televize TVbydleni.cz 

Klient se sám do rozhovoru angažovat nechtěl, a tak jsem byl požádán já. I přes velký stres z vystupování před kamerou jsem výzvu přijal, naučil se scénář a provel dva natáčení s panem Hejdou. 

 

Video jako takové používáme dál k propagaci značky a výrobků. 

Využíváme cílené reklamy na Facebooku, takže opět dokážeme oslovit architekty, designéry, apod…

 

Risk je zisk.

Kvůli zveřejnění obratu nemohu jmenovat název firmy, ale to vůbec nevadí. 

Tento klient má eshop funkční necelé 4 roky. Než jsme se poprvé potkali, inzeroval pouze na Seznamu a Facebooku. 

Byl skeptický vůči Google. Věděl, že je zde velká konkurence a měl špatné zkušenosti z minulosti. Každopádně jsem ho dokázal přesvědčit, ať na Google ještě nezanevře a dá mi šanci mu ukázat, že když se kampaně nastaví poctivě a pořádně, má to smysl. 

Co klient tímto krokem získal? 

Nechám za sebe mluvit čísla.

 

Za období únorsrpen roku 2019 (viz. 2. obrázek) Bez propagace na Google – obrat ze Seznamu: 506 830 Kč

Za období únorsrpen 2020 (viz 1. obrázek) Moje kampaně na Google klientovi přinesli obrat: 4 597 424 Kč – za stejné období jako předchozí rok. + Samozřejmě obrat ze Seznamu.

Meziroční nárůst obratu o 807%

Tak co myslíte? Byl klient spokojený s výsledkem? 😉 

Důvěřuj, ale prověřuj

Břéťa, jednatel firmy Vamot s.r.o. by mohl vyprávět, jak je to v České Republice s velkými reklamními agenturami….

Firma Vamot, která je jedna z největších v České republice dodávající tažné zařízení, svěřila svůj marketing jedné nejmenované Ostravské agentuře a měla za to, že agentura dělá vše pro to, aby firma měla nastavený efektivní marketing.

Agentura si byla dobře vědoma, že Břéťa nemá ponětí, jak to ve světě online marketingu chodí, a tak si brali peníze, ale kampaně neoptimalizovali …

Naštěstí osud chtěl, aby jsme se s Břéťou potkali. Břéťa se mi svěřil, kolik měsíčně utratí v online marketingu, a mě se hned zdálo, že tady něco nehraje.

A tak jsem dostal přístupy a následně provedl audit dosavadních kampaní.

Jak tento audit dopadl?

Ostravská agentura již dále pro Vamot s.r.o. nepracuje a firma za poslední půlrok ušetřila přes 100 000 Kč v marketingu.

Dosah je důležitý

Ryba do ruky – nový podnik v Ostravě, zaměřený na rybí pokrmy.

 Podnik byl otevřen na začátku března 2020 a já dostal za úkol založit sociální sítě, dát jim život, nasbírat publikum a hlavně zařídit, aby se v Ostravě co nejvíce lidí dozvědělo o nové restauraci. 

I přes situaci  ztíženou opatřeními vydanými v souvislosti s nemocí COVID – 19, jsme to zvládli bravurně. Sociální sítě přesáhly přes prázdniny 1000 sledujících a hlavně moje kampaně na Facebooku a Instagramu zařídily, že podnik neměl nouzi o zákazníky. 

Pro příklad kampaně jsem si vybral video, které mělo za úkol vytvořit co největší lokální organický dosah. Video jsem natočil a sestříhal při příležitosti otevření druhé pobočky u nákupního centra Futurum. 

Video splnilo 2 hlavní úkoly – 

1. Rozšířit povědomí o otevření nové pobočky 

2. Udělat radost naším skvělým zákazníkům a obdarovat je jídlem zdarma

Lidé nám ve velkém množství píší, jak moc jsou spokojení s naším podnikem a to je zapříčiněno tím, že sociální sítě Ryby do ruky žijí a reagují na zprávy a komentáře v reálném čase 🙂