Facebook a Instagram - novodobý bilboard a komunikační prostředek se zákazníky

Cílení: Vaší reklamu uvidí jen relevantní publikum

Investice: Znáte návratnost každé koruny, kterou do propagace vložíte

Zákazníci:  Máte uloženou každou návštěvu, kterou lze kdykoliv zpětně oslovit

Komunikace: Jedinečný prostředek, pro tvorbu vztahu mezi značkou a zákazníkem

Facebook a uživatelé
6 200 000 aktivních uživatelů v České republice

Facebook a Instagram nám dává publikum přes 6 200 000 aktivních uživatelů, které můžeme libovolně oslovit.

 Jak jistě všichni víte, Facebook aktivně sleduje Vaše chování na internetu a sbírá data. Ví o Vás zda jste muž či žena, kolik je Vám let, jaké máte zájmy, zda studujete či pracujete – KDE a JAK dlouho… 

Ví toho o nás až moc. Má to ovšem svůj smysl. Facebook nechce, aby Vás otravovaly reklamy na ženské kozačky, když jste muž… 

Proto umožňuje firmám využívat tyto data, aby svou reklamu zobrazily pouze relevantnímu publiku.

 Je to ideální scénář, protože firma šetří peníze a ukáže reklamu pouze publiku, který o produkt má zájem. Na druhé straně uživatelé nadále navštěvují aplikaci, protože se jím zobrazují relevantní příspěvky k jejich osobnosti. 

Má celková správa Facebook kampaní za rok 2020

Investice do reklamy​
Počet konverzí
%
Návratnost investice do reklamy-ROAS

Příklad cílené reklamní kampaně na Facebooku?

remarketing
zpětné oslovení

Na čem firmy nejvíce vydělávají? – JE TO REMARKETING

Remarketing je to nejdůležitější, co by každá firma měla mít.

 Jedná se o zpětné oslovení zákazníka, který s Vámi v minulosti nějakým způsobem interagoval (tzn. navštívil vaší stránku, prohlédl si Vaše zboží či služby, shlédl Vaše video či dal like na Váš příspěvek, apod…).

Facebook Vám umožňuje ukládat si tyto zákazníky. 

Takže například, když prodáváte spotřební zboží, můžete si uložit zákazníky, kteří u Vás nakoupili a oslovit pouze tyto osoby za 2 měsíce s novou nabídkou, akcí nebo slevou. 

Tím, že oslovujete velmi malou skupinu lidí, je tato kampaň velmi levná a tím, že oslovujete nejrelevantnější publikum také velmi efektivní a rentabilní.

 

Správa sociálních sítí
Facebook a Instagram stránka

Proč spravovat své sociální sítě?

Sociální síť je pro firmu víc než vizitka. Dává jí život a vytváří vztah se svými zákazníky.

Podle výzkumu z roku 2018 průměrný Čech stráví na sociálních sítích denně 149 minut. To je opravdu velká pozornost. Tito uživatelé chodí na sociální sítě za obsahem a tento obsah můžete jako firma či soukromá osoba tvořit vy. 

Proč?  Budete stále vidět – Tvorbou příspěvků, “STORYČEK”, vyvolávaní diskuzí, apod… zajistíte, že se Vaše značka bude organicky šířit k novým zákazníkům/klientům.

Když si správně vedete své sociální sítě, kromě rozšiřování publika si tvoříte značku/vizitku.

Díky sociálním sítím se zákazník může dokonale seznámit s Vaší firmou hned při první návštěvě Vašeho účtu. Zjistí, že jste odborník v daném oboru a má možnost prohlédnout si historii Vaší firmy. 

I když to ještě nemusí nic znamenat, co si budeme povídat… Facebooková stránka, která má 12.356 sledujících vypadá mnohém lépe než stránka od konkurence, která má na svém profilu 163 sledujících. 

Pravidelnou tvorbou kvalitních příspěvků si zajistíte růst sledujících na Vaších účtech. Tím získáváte výhodu proti konkurenci.

Jakmile máte první sledující je to skvělý komunikační prostředek jak pro Vás, tak pro Vaše zákazníky. 

Můžete pravidelně informovat o Vaších novinkách nebo akcích. Ptát se svých zakazníku, v čem by jste se mohli zlepšit. Získávát zpětnou vazbu za Vaše dosavadní služby či produkty. 

Lidé jsou na to dnes už zvyklí, a z mých zkušeností vím, že firmě rádi pomůžou, když se neostýchá zeptat nebo poradit 🙂

Když máte spuštěný marketing na sociálních sítích nebo když spravujete své sítě, dostáváte čím dál více nových komentářů a soukromých zpráv. 

Je to skvělá příležitost pro tvorbu vztahu mezi Vámi a vašimi zákazníky.

Když na zprávy a komentáře odpovídáte rychle a vřele k zákazníkům, velmi to ocení a rádi se na Vás v budoucnu opět obrátí 🙂 … Velmi dobře to funguje.